Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، «زمانی برای مردن نیست» که نخستین نمایش جهانی آن شامگاه سه‌شنبه در لندن برگزار شد، در ۲۴ کشور بهترین افتتاحیه یک فیلم جیمز باندی را داشت و در ۲۱ کشور هم بهترین رقم فروش نمایش سه روز اول اکران را در دوران همه‌گیری کرونا به ثبت رساند. این اولین فیلم در بیش از ۱۸ ماه گذشته است که بدون نمایش عمومی در چین توانست در گیشه هفته اول بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«زمانی برای مردن نیست» بیست و پنجمین فیلم جیمز باندی تاریخ سینما و پنجمین و آخرین فیلم از این مجموعه است که دنیل کریگ در آن نقش مامور مخفی ۰۰۷ را ایفا می‌کند. «زمانی برای مردن نیست» در ۲۴ کشور از جمله ژاپن، هنگ‌کنگ و آلمان بهترین عملکرد یک فیلم جیمز باندی را داشت و در ۲۱ کشور از جمله انگلستان پرفروش‌ترین فیلم در پایان سه روز اول اکران در زمانه کرونا بود. فیلم ۲۹ اکتبر در سینماهای چین روی پرده می‌رود.

جیمز باند شماره ۲۵ قرار بود بیش از یک سال پیش اکران شود و به دلیل همه‌گیری کرونا دست‌کم دو بار زمان نمایش عمومی آن عقب افتاد. «زمانی برای مردن نیست» سرانجام از چند روز پیش و زمانی رنگ پرده را دید که استودیوهای مترو گلدوین مه‌یر و یونیورسال مطمئن شدند مردم آماده بازگشتن به سینماها هستند و تهدید کرونا نمی‌تواند چندان نگران‌کننده باشد. از آنجا که فیلم فقط در سینماها نمایش دارد، انتظار می‌رود مردم سراسر جهان برای دیدن آن به سالن‌های نمایش هجوم ببرند.

شش سال فاصله بین «اسپکتر» (فیلم قبلی جیمز باند) با «زمانی برای مردن نیست» و آخرین حضور دنیل کریگ در این مجموعه سینمایی (که برخی او را بهترین و محبوب‌ترین بازیگر نقش جیمز باند می‌دانند) باعث شده است تب باند بین مردم بالا برود. پیش‌فروش بلیت‌ها هم نشان می‌دهد گیشه «زمانی برای مردن نیست» به این زودی‌ها افت نمی‌کند و سرد نمی‌شود. نکته جالب اینکه فیلم پس از فقط چهار روز نمایش، پرفروش‌ترین فیلم انگلستان در سال ۲۰۲۱ (بالاتر از «پیتر ربیت ۲۰ میلیون پوندی) شده است.

«زمانی برای مردن نیست» در انگلستان و ایرلند ۲۶ میلیون پوند در چهار روز فروخت و فروش آن در سه روز جمعه تا یکشنبه ۲۱ میلیون پوند بود. «اسکای‌فال» و «اسپکتر» که پیش از این پرفروش‌ترین فیلم‌های جیمز باندی در تاریخ ۵۹ ساله این مجموعه سینمایی بودند، در سه روز اول نمایش حدود ۲۰ میلیون پوند درآمد داشتند. «زمانی برای مردن نیست» با دو ساعت و ۴۵ دقیقه زمان طولانی‌ترین فیلم جیمز باندی است و هر روز در ۷۷۲ سالن نمایش در انگلستان بیش از ۹۰۰۰ بار روی پرده می‌رود.

از آنجا که هنوز دست‌کم ۲۰ درصد سینماهای جهان به دلیل همه‌گیری کرونا بسته‌اند، بعید است «زمانی برای مردن نیست» بتواند به رکورد فروش جهانی ۱.۱ میلیارد دلاری «اسکای‌فال» برسد. هر چند آمار فروش فعلی آن ۱۷ درصد کمتر از بازه زمانی مشابه اکران «اسپکتر» است که با ۸۸۰ میلیون دلار به کار خود پایان داد. با نمایش «زمانی برای مردن نیست» در آمریکا و چین (بزرگ‌ترین بازارهای سینمایی جهان)، می‌توان به برآوردی روشن‌تر از گیشه جیمز باند ۲۵ رسید.

کد خبر 630578 برچسب‌ها سینمای جهان جيمز باند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان جيمز باند زمانی برای مردن نیست فیلم جیمز باندی ترین فیلم سه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۰۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.  
نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۳ هزار و ۴۱۵ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۷۸۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۶۰۴ مخاطب توانست به فروشی معادل ۸۴ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان برسد.  
نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۱۱۰ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۵۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی ساعت ۱۸ با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۶ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۹۶ مخاطب، فروشی معادل ۲۱۲ میلیون۲۹۶ هزار تومان داشته است.  
نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۲۰۵ مخاطب به فروشی معادل ۱۳۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۵۱۶ مخاطب به فروشی معادل ۵۳ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۱۲ اجرا، ۳۰۲ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۲۷ میلیون و ۵۱۹  هزار تومان دست یافته است. 
نمایش «نظام ابن عربی» به کارگردانی یاسمین عباسی که از ۲ اردیبهشت‌ماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۶ اجرا میزبان ۱۲۳ مخاطب بوده و به فروش ۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.    
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «سلطان عمرا بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی که از ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳به صحنه رفته است؛ چهارمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۱۵۷ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری،  مبلغ  ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته است. 
همچنین نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان نیز که اجرای خود را از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آغاز کرده است؛ با ۱۵ اجرا توانسته است ۴۹۸ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، توانسته مبلغ  ۲۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بفروشد.  
در تالار هنر، نمایش«انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۶ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۶۰۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۴۴ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان دست پیدا کند.    
 
همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۱۵ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۷۶۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۵۰ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان دست پیدا کند.  
 
نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» به کارگردانی داود زارع که ۷ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری انجام شد، با ۱ اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزارتومان، توانست ۲۴۴ تماشاگر را به سالن جلب کند و به فروش ۱۹ میلیون و ۸۸۸ هزار تومانی برسد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • فروش نمایش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • فروش «گالیله» از مرز ۷۰۰ میلیون گذشت
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی